Hibride sau electrice, mașinile viitorului sunt și în România. La unul dintre cele mai mari saloane auto de la noi au fost prezentate pe lângă mașinile cu motoare clasice și autoturismele care salvează Planeta.

Acestea din urmă sunt încă scumpe, dar cu ajutorul de la stat, un vehicul electric sau hibrid poate fi cumpărat cu 10 mii de euro.

Smart electric, o mașină cu două locuri, pentru oraș, costă aproape 20 de mii de euro. A fost pusă deja în vânzare și poate fi comandată de cei care caută o mașină mică, ușor de parcat și cu un consum redus. Prin programul Rabla pentru mașini electrice, prețul ei se înjumătățește.

Cea mai ieftină variantă a acestei mașini costă 10 mii de euro. La o priză obișnuită, de casă se încarcă în cel mult 8 ore. La o priză cu încărcare rapidă își face plinul în cel mult trei ore și jumătate. În condițiile în care are o autonomie de 160 de kilometri, un plin vă poate costa 10 lei.

 Chiar dacă în acest moment nu avem infrastructură pentru încărcatul mașinilor sută la sută electrice, importatorul se laudă că a vândut deja câteva zeci de vehicule.

Raluca Dănulescu, coordonator de marketing smart: 
“Se așteaptă până în decembrie pentru această mașină.”

La târg am găsit și modele Dacia electrice. Nu sunt originale, din fabrică de la Mioveni. O companie se ocupă cu transformarea lor în mașini cu motoare electrice. Operațiunea costă până la 16 mii de euro și sunt acceptate vehicule de cel mult 4 ani.

Aproape fiecare mare producător auto a dezvoltat câte un model de mașină electrică sau cel puțin hibrid. Un model de la Toyota, de exemplu, mai are și un motor electric pe lângă cel pe benzină. Se încarcă la frânare și consumă puțin peste 3 litri pe sută de kilometri. Prin programul RABLA primiți un ajutor de la stat de 2 mii de euro, astfel că prețul ajunge la 12 mii de euro.

Alin Dincă, director de vânzări Toyota: “Românii sunt foarte interesați, cumpără aceste mașini hibrid”

La Salonul Auto din Bucureștiși, Hyundai a prezentat o variantă hibrid. Consumă aproape 4 litri la suta de kilometri și costă în jur de 20 de mii de euro. Dacă anul trecut în România au fost înmatriculate aproape 50 de mașini electrice, în 2017 numărul lor a crescut de zece ori.