Primăria Capitalei vrea să cumpere cel mult 100 de autobuze urbane electrice şi infrastructura necesară încărcării acestora, nefiind stabilit, deocamdată, bugetul necesar, conform unui proiect de hotărâre al Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Membrii Consiliului General urmează să stabilească în şedinţa de vineri dacă îşi vor da acordul de principiu pentru achiziţia autobuzelor.
Conform sursei citate, autobuzele ar urma să fie repartizate pe liniile ce străbat zona centrală a Bucureştiului sau în zone foarte intens circulate.
Cele 100 de autobuze vor fi cu podea total coborâtă, vor avea instalaţie de ventilaţie, aer condiţionat şi încălzire, dar vor oferi şi facilităţi pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi.
„Prin dotarea RATB cu un număr de maxim 100 de autobuze urbane electrice, cu podea total coborâtă, care vor fi dotate cu baterii de acumulatori şi baterii de supercapacitori, se va realiza reducerea noxelor în centrul Municipiului Bucureşti, deoarece autobuzul electric este `o` emisii poluante şi, de asemenea, se reduc zgomotul şi virbraţiile în zona centrală, se va asigura creşterea calităţii, respectiv aplicarea planului de calitate a aerului conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă şi reducerea impactului asupra mediului prin aplicarea acestui obiectiv operaţional”, se arată în proiectul de hotărâre al CGMB, ce va fi luat în discuţie vineri.
Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, anunţa, în 20 aprilie, că, de la jumătatea lunii iunie, pe mai multe bulevarde din centrul şi nordul Bucureştiului vor fi amenajate benzi unice de circulaţie pentru vehiculele RATB.
Planul a fost pus în aplicare pentru o zi, în zona de Nord a Capitalei, însă s-au format cozi, ceea ce a determinat Primăria să amâne instituirea unei benzi unice pentru transportul în comun.
Regia Autonomă de Transport Bucureşti a propus Primăriei Generale a Capitalei, în vara anului trecut, demararea unui proiect pilot de amenajare a 20,5 kilometri de benzi rutiere, destinate exclusiv transportului public de persoane.