Fiecare sector din Capitala va trebui sa aiba pana in 2020 minimum zece puncte publice de reincarcare pentru autovehiculele electrice, iar localitatile cu peste 100.000 de locuitori, minimum cinci.
Costurile vor fi acoperite din bugetul fondului pentru mediu si cel local, potrivit unui proiect de lege.
“Autoritatile administratiei publice locale din localitatile cu peste 100.000 de locuitori au obligatia realizarii, pana la 31 decembrie 2020, a unui numar de minim cinci puncte publice de reincarcare pentru autovehiculele reincarcabile electric, cu o capacitate de alimentare de 4 masini fiecare”, potrivit Legii privind asigurarea infrastructurii de alimentare pentru vehiculele electrice, depusa la Senat.
Initiativa legislativa obliga si autoritatile administratie publice locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti sa realizeze, pana la 31 decembrie 2020, minimum zece puncte publice de reincarcare in fiecare sector, pentru autovehicule reincarcabile electric, cu o capacitate de 4 masini fiecare.
Finantarea infrastructurii realizate de catre autoritatile administratiei publice locale se va face din bugetul fondului pentru mediu (50%) si din bugetul local (50%).
Pana la sfarsitul anului 2020, statiile de distributie a carburantilor derivati din petrol, inclusiv a biocombustibililor, pentru autovehicule care au peste 16 pompe de alimentare vor avea obligatia realizarii a minimum doua puncte publice de reincarcare pentru autovehicule reincarcabile electric, cu o capacitate de alimentare de 2 masini fiecare, potrivit proiectului de lege.
“Conform datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile, populatia Romaniei este din ce in ce mai interesata de autoturismele electrice 100% (BEV) si hibridele plug-in (PHEV), inregistrandu-se in ultimii ani o crestere procentuala considerabila a acestora.
Astfel, in anul 2016, vanzarile autovehiculelor reincarcabile electric s-au triplat (…) ceea ce face ca in parcul national sa avem la aceasta data circa 400 de autoturisme reincarcabile electric”, sustine deputatul PNL Glad Varga, in expunerea de motive a proiectului de lege.
Initiativa legislativa a fost semnata de peste 20 de parlamentari PNL. Senatul este prima camera sesizata.