Vânzările globale de automobile electrice au înregistrat o creștere record în trimestrul al treilea, grație în principal cererii solide venite din China, scrie Bloomberg citat de Agerpres.
Vânzările de vehicule electrice și hibride au depășit 287.000 de unități în perioada iulie-septembrie 2017, cu 63% mai mult decât în perioada similară a anului trecut și cu 23% mai mult decât în al doilea trimestru, potrivit unui raport publicat marți de Bloomberg New Energy Finance.
China a fost responsabilă pentru mai mult de jumătate din vânzările globale în condițiile în care piața sa de automobile electrice s-a dublat pe fondul eforturilor guvernului de a combate poluarea.
„Guvernul chinez este foarte concentrat pe stimularea vânzărilor de automobile electrice. Unul dintre motive este nivelul de poluare din orașe și al doilea este dorința Chinei de a crea campioni naționali care să poată concura la nivel internațional pe această piață”, a declarat Aleksandra O’Donovan, analist la BNEF.
Bloomberg New Energy Finance se așteaptă ca vânzările globale de automobile electrice să treacă pentru prima dată pragul de un milion de unități. Piața de transport electrificat încep să se extindă pe măsură ce infrastructura de încărcare devine mai accesibilă iar constructorii lansează modele cu o autonomie mai mare. În 2017 mulți importanți constructori auto începând de la Jaguar Land Rover și până la Volvo Cars au anunțat că în următorii ani vor să introducă pe piață versiuni electrice ale vehiculelor lor.
De asemenea, mai mult guverne au anunțat obiective pentru un transport mai curat, în urma scandalului manipulării emisiilor poluante în care a fost implicat Volkswagen AG. Franța și Marea Britanie au anunțat că vor interzice vânzarea de automobile cu motoare pe combustie începând din 2040.
Europa a fost a doua mare piață mondială pentru vehicule electrice în trimestrul al treilea, fiind responsabilă pentru 24% din vânzări, urmată de America de Nord.
Creșterea volumelor vânzările de automobile electrice în China este susținută de subvențiile guvernamentale.
„Subvențiile naționale pot face un automobil electric cu până la 40% mai ieftin decât un automobil normal cu combustie internă”, a spus Aleksandra O’Donovan.