Un fost cercetător de top la Aston Martin, Henrik Fisker, lucrează la o baterie care poate fi pe departe superioară celor cu litiu-ion care se folosesc în maşinile electrice de astăzi.

Spre deosebire de bateriile obişnuite de litiu-ion, care folosesc un electrolit lichid, tehnologia se bazează pe o baterie unde curentul electric trece printr-un solid. Deşi proiectul este în faza incipientă, aceste baterii vor fi mai ieftine şi mai mici decât cele tradiţionale, scrie Futurism.

„Realizarea importantă pe care mi-a adus-o Dr. Fabio Albano, acum un an, a fost crearea unei baterii în stare solidă şi a spus că doreşte să o aducă la Fisker şi să o implementeze la un vehicul”, a precizat Fisker. Albano este printre primii savanţi care au lucrat la o astfel de baterie.

Până acum, detaliile cu privire la proiect rămân necunoscute. Se ştie doar că are o capacitate de stocare de 2,5 mai mare decât bateriile normale şi se încarcă mult mai rapid, chiar şi într-un minut, conform afirmaţiilor lui Fisker.

Mai mult decât atât, ar fi mai ieftină decât bateriile litiu-ion pe care le foloseşte competiţia (spre exemplu, Tesla). Preţul redus constă în faptul că „solventul folosit este cel mai ieftin cu putinţă – apa”.